Maria Charpentier

söndag, juni 01, 2008

Valpporträtt.








I gâr blev det porträttfotografering ute. Valparna är nu drygt 5 veckor och nu ser man verkligen att de fâtt var och en sitt "eget lilla ansikte".

Ni ser dem i nämnd ordning:
Sami, Shirley, Adam, Milo, Enzo, Fred och Felix.
Är de inte bedârande söta !


Nu är de verkligen sällskapliga och är sällan i valplâdan utan skuttar omkring i huset, sover under matbordet och gör givetvis sina behov lite varstans. Lite si och sâ med nattsömnen ocksâ för det stojas och pips en del emellanât.
Vi tar ut dem allt som oftast efter mâltid och sömn och de gör duktigt sina pölar och högar ute, tack och lov för när de varit ensamma sina 4 timmar pâ eftermiddagen sâ har vi fullt upp med att städa. När det är klart kommer de gärna upp i famnen och gosar en stund.

Vi hoppas nu att fâ lite av det vackra svenska vädret för här är det mest regn sedan en tid tillbaka och det är jättetrist !
Njut av solen och ha en bra vecka !

2 Comments:

  • At 5:20 em, Anonymous Anonym said…

    Hej. Jättesöta valpar och visst påminner de en del om Pumi också utom öronen kanske! Här har vi högsommarvärme och så haf tunder lång tid. La in om min semester i rätt tid så att säga! Börjar jobba den 16 igen har jag för mig. Här är det full rulle med 6 Pumi i huset kan jag tala om. Den yngste Cezar lite över 10 månader. Ha det så gott alla.
    /Solveig

     
  • At 9:48 em, Anonymous Anonym said…

    Gud vad sockersöta de är!!!
    Tur att du bor så långt ifrån mig annars hade jag nog haft ett antal med mig hem efter ett besök hos dig... ;)

     

Skicka en kommentar

<< Home