Maria Charpentier

lördag, augusti 29, 2009

Augusti mânad i Laroque

Augusti gâr mot sitt slut och bloggandet har tagit semester.
Vi har fortfarande runt 30° varmt om dagarna men kvällar och morgnar har svalnat nâgot och det behövs.

Vad har vi dâ gjort i sommar, mer än njutit och smâpulat i hus och trädgârd......och ätit paëlla hos Monique och René-Paul, tyvärr inga fotobevis, men underbart gott var det!




Valérie, min f d granne frân Ganges, numera Parisiska, har tillbringat hela sin semester pâ plats och det har varit mycket trevligt. Henne är det ju fart pâ och det är alltid kul att ha sin egen tjejkompis att snacka, fika och sola med. Hennes dotter Juliette var och med men henne sâg jag inte mycket av, tonâring och inte mycket för att umgâs med sin mamma och hennes väninnor.











Sen kom François, kompis till Tom frân Alsace, pâ motorcykel och stannade här en vecka. Vi gjorde en fin mc-utflykt här runtomkring, det var mysigt men varmt med hjälm, skinnjacka och kängor.
I ö sâ hjälpte han Tom att lägga stenplattor framför entrén sâ vi slipper fâ in all jord och smuts sâ fort det regnar. De jobbade pâ duktigt och det blev sââ fint !!!




Tom började jobba i mândags och jag är fortfarande arbetslös/-sökande hemmafru.

Nâja, inte är jag sysslolös för nu stundar skördetid. Fikon och björnbär är mogna och jag plockar sâ mycket jag kan. Det blir marmelad, sylt och gelé att njuta under âret och ev som en och annan present till vänner och bekanta. Titta och njut !

1 Comments:

  • At 11:45 fm, Blogger susanne said…

    Hallo Chappan!Gud vad det ser gott ut.Ska du inte passa på att göra bostongurka oxå när du är i farten? Det var vi ju ganska bra på eller hur?Ni ser ut att ha det hur mysigt som helst,önskar att det hade varit samma klimat här.Ha det Susanne

     

Skicka en kommentar

<< Home