Maria Charpentier

tisdag, december 12, 2006

Frost på rutan




Kylan har kommit även här, fått skrapa rutorna på bilen de två senaste morgnarna. Isen sitter inte så hårt men i allafall, det är kallt. Min tidigare vintererfarenhet här i södern är från Montpellier och det märks att Ganges ligger några mil längre nordväst och högre i bergen.
Vackert är det fortfarande, när solen strålar på fruset gräs och trots allt värmer, så gör det ingenting att det är kallt.
Nytagna foton är under framkallning, har ingen digitalkamera så det blir att vänta tills filmen är slut, fotona framkallade och inlagda i datorna. Därför fortsätter jag att visa sommar- och höstfoton från utflykter häromkring.
Planerade att bada och klippa Flisa i helgen som gick, badad blev hon men sen var hon så fin och ullig med all sin päls så jag kunde bara i sätta till saxen och tur var väl det. Hon är för härliga det lilla trollet, tror minsann att hon börjar prata snart. Hon är med mig i skolan om dagarna, ligger i bilen när jag har lektion och det går jättebra. Klassens lilla maskot som bjuds på diverse godsaker ur lunchboxarna. Prima liv vill jag lova. Vi trivs lika bra hon och jag, liksom även min orkidé som blommar för andra gången sen vi kom hit, f n 9 knoppar som väl slår ut till jul......

2 Comments:

  • At 11:32 em, Anonymous Anonym said…

    Frost?! Det kan vi knappt stava till här uppe i norr... Fortfarande åtta grader varmt typ, känns väldigt märkligt så här års.

    Nä, nu måste jag bege mig ut på kvällsprommis. Två fyrbenta tittar på mig med väldigt krävande blickar. :)

    Ha det så bra, tills nästa gång vi hörs!

    Millie & Penny hälsar till favoritpumi!

     
  • At 9:20 fm, Anonymous Anonym said…

    uppochnedvändavärlden! i norrland är det barmark och gräs, men i södra frankrike är det frost? tja, denna vintern har allt börjat knasigt...

    skönt för flisa att få behålla pälsen om nu vintern kommit kanske? det verkar ju super att ni trivs så bra och jag kan tänka mig att hon snabbt blev klassens favorit! (: nu ska jag kolla vidare på alla fina foton du lagt in. jag hoppas att du skrivit till tomten och bett om en digitalkamera så vi får se fler bilder i fortsättningen? (;

    ha det fint!

     

Skicka en kommentar

<< Home