Maria Charpentier

lördag, juni 28, 2008

Andra paret ut.

Förra lördagen, en vecka sedan, begav jag mig till Ganges med tvâ pipande, âksjuka valpar i bilen, ingen rolig resa för nâgon av oss men väl framme kände vi oss bra igen.

Först var det Enzo som blev lämnad hos sin familj, med lillhusse Tommie 6 âr. Han fann sig väl tillrätta och följde direkt husse och matte i hälarna, lade sig sedan att sova och sov gott när jag gick vidare.
Tyvärr inga vidare nyheter därifrân i dag. Tommie lâter honom inte vara i fred och dessutom sâ hittar Enzo pâ en massa hyss, biter och har sönder, men enl matten är det värsta att pojken inte är bra mot honom, sâ Enzo kommer ev tillbaka till oss. De skall se hur det gâr under veckan som kommer, annars skall vi hitta en ny familj till honom. Vi överger inte vâr smâ, vill vill absolut veta att de har det bra.


Näste man pâ tur var Sami, som skall bo med sin matte i Saint Remy de Provence. Hon var under helgen hos sina föräldrar i deras sommarslott, ja, ett riktigt slott, nâgra kilometer utanför Ganges och Sami blev stâtligt mottagen av hela familjen som föll pladask för honom och när jag âkte sov han gott pâ köksbordet med hela familjen samlad runt sig.
Bara goda nyheter frân dem i dag. Sami är en underbar hund som delar säng med sin matte och de är bâda nöjda och glada.

Helgen i Ganges tillbringade jag med Marie-Claude och Jean-Paul, det var musikfest lördag kväll och vi ât pâ Suzannas restaurang - jättegott ! Söndag förmiddag gick vi pâ loppis utan att göra nâgra större fynd, jag träffade Fabienne och en f d skolkollega, Valerie, trevligt att âterse dem. Sedan framât eftermiddagen begav jag mig hemât igen. Gebo var denna helg pâ "fredsfest" och vi kunde tyvärr inte ses denna gâng, sâ blir det ibland. Jag tog dock vägen om hans "hus" och hä lsade pâ Dali, Dinos mamma, samt beundrade den nyinskaffade hästen Princesse.
Innehâllsrik helg med strâlande sol som gav mig en begynnande solbränna.