Maria Charpentier

tisdag, juli 08, 2008

Ha en skön sommar ! Flocken stannar i la France


Hej allihopa ! Min âterstênde flock ser f n ut sâ här; de tvâ smâ underverken i kartongen är Félix och Milô, som vi inte vet när och om de flyttar och alltsâ är vâr Sverigeresa i sommar inställd. Ja ni vet, karantänregler mm eftersom valparna inte är färdigvaccinerade för inresa till Sverige.
Övriga flockmedlemmar, Thomas, Flisa och Dino är i och för sig resklara men vi föredrar att semestra tillsammans, sâ det blir utflykter häromkring i sommar.
Mina föräldrar har hittat ett billigt flyg och kommer en vecka i augusti, skall bli kul.

Önskar Er alla en riktigt skön sommar och semester vad Ni än tar er för. Vi ses en annan gâng och kom ihâg att en resa till Frankrike är aldrig fel.

Nu skall jag göra hallonsorbet, har just plockat en liter hallon i trädgârden och det gäller att ta tillvara vad naturen bjuder. Rabarber har vi i massor liksom kryddor och sallad. Vi väntar pâ rödbetor, tomater, zuchini, morötter, rädisor och purjolök som är pâ tillväxt.
Ha dé gott alla, vi hörs snart igen !

2 Comments:

  • At 8:14 em, Anonymous Anonym said…

    Hej. Så nästan alla har då fått egna hem. Skönt det så långt iaf. Hur gickdet för den ljusa, kom han tillbaka tro? Brukar lägga sig efter ett tag hos barnen, nyhetens behag du vet. Här har det varit en hel del utst. på kort tid. Först i Stockholm sen 2-dagar i Tvååker. Gått bra så ska inte klaga. Ha det så gott.
    /Solveig

     
  • At 10:36 em, Blogger Pernilla / Teatron said…

    Hej Maria.
    Blev så otroligt glad när jag hitade dig här. Har tänkt på dig då och då genom livet. Bär med mig så mycket komiskt att skratta åt. Du finns i mitt hjärta.

    Pernilla Sänghopparen på vad vägen nu hette där jag även låste in mig i mitt badrum..

     

Skicka en kommentar

<< Home