Maria Charpentier

torsdag, juli 17, 2008

Félix har flyttat och Enzo har bytt familj.

I onsdags förra veckan flyttade Félix till Langogne, 5 mil norr om Mende. Det hela gick lite snabbt, familjen tog med honom hem direkt och separationen blev svâr för oss, vi hade hunnit fästa oss rejält vid honom och dessutom gillade vi inte hussen. Dock en mycket trevlig och mjuk matte, Marie-Rose, och tvâ smâ gulliga söner, Louis och Pierre samt en ny baby pâ väg. Familjen har redan en hund, en Shit-tzu 9 âr, samt en tillfällig hundgäst som dock inte skall stanna kvar hos dem. Nâväl, Félix âkte med dem hem och matten ringde mig redan morgonen efter för att försäkra mig om att allt är bra. I gâr pratades vi vid och allt fungerar jättebra, man är mycket nöjda och glada för sin lille valp, som är pâ pick-nick i princip varje dag med sin familj.

Enzo hämtade jag tillbaka i fredags, man sa att han är dominant och envis samt att han inte lyder......etc etc. Vi finner dock en alldeles förtjusande trevlig liten valp som snabbt fâtt en ny familj i Tarascon (Provence), bekanta till Sami och hans matte Caroline.
Matte Cathy ringde redan i gâr kväll och de är sâ lyckliga över sin lille Enzo som de finner alldeles oemotstândlig och underbar.
Familjebytet och mellanlandningen här verkar alltsâ ha gâtt helt utan problem för honom och sâ har han fâtt en kattkompis.

Nu är det tämligen tomt hos oss. Milô gör inte mycket väsen av sig, en lugn och kelen liten valp som stannar här, kanske kanske lyckas han charma sin "mormor och morfar" och fâr lära sig svenska framöver. Idag skall ha fâ sitt mikrochips och sin andra vaccination. Dino är i dag med husse pâ jobb i skogen, Flisa och Milô sover pâ soffan och jag vet inte riktigt vad jag skall ta mig för nu när familjen blivit sâ liten igen. Är det sâ här det känns för föräldrar när barnen flyttar hemifrân ???