Maria Charpentier

fredag, januari 19, 2007

Fortfarande lika varmt




Fortsatt härliga dagar. Förra helgen var vi hos Tom i Mende och njöt av livet där. Denna helgen stannar vi i Ganges, förutspått uppåt 20 grader i morgon och det kan man ju stå ut med :-) Lite svårt att fatta att det är så varmt och jag tar på mig för mycket kläder varenda gång jag går ut. Man spår dock att vintern skall komma nästa vecka - får väl se om det stämmer.
Är f ö tillbaka på praktik i förskolan "ecole maternelle" och det är som tidigare toppen. Supertrevlig personal och jättehärliga ungar. Många kramar och teckningar blir det.
Dino växer för varje dag och Flisa är så glad för sin lillebror - de leker mest hela tiden, bråkar någon gång om den sista blöta pappersbiten av en hushållsrulle eller ett avgnagt ben men de är verkligen ler och långhalm och Flisa väljer numera Dino före mig. Verkligen härligt att se och uppleva dessa två små ljuvliga hundar.

6 Comments:

  • At 11:02 fm, Anonymous Anonym said…

    Hej i vårvärmen. Fantastiskt väder tycks ni ha där. Här regnar det rejält varje dag. Urhemskt. Inte alls kul att gå hundpromenader tycker jag.
    Så kul det verkar med lille Dino. Och så gullig. blir riktigt sugen.Vad är han för ras (raser?)? Undrar hur stor han kommer att bli....
    Ha det så bra så länge.
    Annika i Lund

     
  • At 3:47 em, Blogger Maria said…

    Jo, vi har härligt väder och det är skönt både för mig och hundarna. Dino är en korsning mellan Pyreneisk vallhund (labrit) och långhårig Griffon. Han bör väl bli ung så stor som Flisa, möjligen något högre. Vi får väl se. Jag är i flyttagen, flyttar ut på landet till Château d´Isis (länk finns på bloggen)nästa vecka och det blir härligt.
    Må så gott i regnet.

     
  • At 12:36 fm, Anonymous Anonym said…

    Hej
    Idag har det äntligen snöat. Men säg den lycka som varar :-)
    Har idag varit i Saxemara med jobbarkompis å kikat på hans båt som ligger på varv för upprustning. Käkade sedan lunch på restaurang i Ronneby, jorå du kan vara lugn, stan lever/sover fortfarande.
    Flytta ut på landet! Det låter ju perfekt med hundar å man.
    Ha D Gott
    Urban

     
  • At 7:10 em, Blogger shilly shally said…

    hej maria!!

    vilka söta tillskott i familjen du fått! dino verkar ju va en kul typ - gullig o sprallig:)
    tom ser också söt ut;)

    stor kram från åsa

     
  • At 8:08 em, Anonymous Anonym said…

    kul att se kort på båda tillskotten i familjen! :) låter helt underbart att ni ska flytta ut till slottet på landet (ska ni bo på själva slottet eller i närheten?), där kommer ni nog få det kalasfint med tanke på korten jag sett!

    ha det fint!

     
  • At 9:15 em, Blogger Maria said…

    Åsa och Fia:

    Ja, det gick fort från 2 till 4. De är jättegulliga båda mina pojkar :-))))), tycker Flisa också.
    Skall bo intill slottet, finns 4 lägenheter i hus alldeles intill.

     

Skicka en kommentar

<< Home